Teknik Promosi Online  

Posted by ziikram_muslim in

Kebenaran Tentang Pengiklanan Online.

Anda mungkin sudah sedia maklum dengan konsep pengiklanan semula, iklan anda mungkin telah dilihat 8-10 kali sebelum menjangka sebarang pembelian. Tidak kira tahap kemajuan teknologi, psikologi manusia tidak boleh berubah. Otak masih lagi di tempatnya. Lebih pendedahan yang anda dapat maka ia akan menjadi kebiasaan, dan orang akan mula menyukai anda.

Tidak kira dimana anda tinggal, anda mesti ada pengalaman mempunyai kempen anda sendiri. selama masa tersebut mereka melang
kah kedepan melalui pengiklanan. Menghantar ke press realease, keluar dalam rancangan tv, mengelilingi setiap negeri memberi ucapan, membuat penjumpaan awam dengan mengadakan jamuan, pelancaran, pembukaan, makan malam dll. secara ia boleh dilihat dimana-mana sahaja pada masa yang sama.

Fikirkan tentangnya. walaupun hari cuti dan iklan masih dipaparkan apabila ada sesuatu keraian. kita ambil contoh air minuman coke, kenapa ia perlu memastikan jenamanya menjadi pilihan orang ramai.

kebenaran yang pertama:


1. Jangan biarkan orang melupai anda, pastikan anda sentiasa berada di hadapan selalu.


2. Sentiasa aktif dalam kempen pengiklanan.

3. Jangan hanya menggunakan satu medium pengiklanan anda, gunakan sebanyak mana iklan yang anda mampu.

4. Gunakan tajuk yang terbaik bagi setiap iklan anda, jadi orang kenal dengan iklan anda dan menjadi kebiasaan untuk klik melalui iklan anda.


5.Di dalam fikiran manusia, apabila mereka melihat iklan anda dimana2, secara automatik ia akan mewujudkan pengaruh berikut mengenai anda:


>>Anda dipercayai kerana membuat iklan yang agrasif.

>>Anda mesti boleh buat duit, kerana itu anda membelanjakan wang untuk pengiklanan.


>>Produk anda mesti bagus, kerana itu orang membelinya.


>>Orang lain sudah membelinya, adakah saya ketinggalan sesuatu yang penting?


>>Jadi saya juga akan mencubanya.



Sekarang mari kita imbas kembali. Bagaimana maklumbalas ini kepada perniagaan anda? Jadi perbelajaan yang lebih tidak boleh untuk masa yang panjang. Bagaimana pelan untuk membuat ia menjadi iklan yang praktikal?


Bagaimana mahu memulakan:

1.Hantar iklan anda ke semua ezine menggunakan servis submission yang murah.


2.Gunakan laman secara automatik-iklan anda dipaparkan di jutaan laman web di internet. disini perniagaan yang baru biasanya bermula.

3.Iklankan ad anda di tempat yang terbaik, lakukan kajian mengenai target pemasaran anda dan iklankan disitu.

4.Tuliaskan satu artikel. apabila menuliskan artikel dan cari tempat untuk mensiarkannya, dapatkan tempat yang mempunyai trafik yang tinggi.

5.Tempah (sejuta) pelawat yang dijamin, semetara mencipta laman yang istimewa yang diberikan secara percuma dengan pendaftaran disediakan


6.Sebarkan program affiliate yang terbaik.


7.Dapatkan kerjasama dengan laman web yang mempunyai pelawat yang ramai dalam industri.


8.Binakan taktik penjenamaan dengan mencipta banner dan tempatkan di tempat yang ramai pelawat.


9. Jangan hantar ke press realease jika itu maklumat yang bernilai.



Pastikan iklan anda boleh dilihat dimana2 pada masa yang sama. Bermula dengan yang kecil kemudian membuat semula dengan keuntungan anda. Pastikan ia kekal dan terus kekal. kemudian iklan dengan lebih banyak.


Iklan Terbaik Anda - Fakta Terbaik.


Ini bukan artikel untuk menarik perhatian atau mengahasilkan iklan.


Seperti hari biasa saya menghantar newsletter mingguan, apabila pelawat yang masuk dan saya melihat profile mereka. Opppss! saya sudah terputus hubungan dengan pelanggan saya dan tidak ada cara lain untuk menghubunginya. jadi saya hanya tunggu pelanggan tersebut menghubungi saya semula.

Tetapi bukan semua datang dengan iklan yang tidak menarik di ezine atau laman direktori. saya melakukan kesilapan pengiklanan online hampir setiap hari. jadi saya sedar ia adalah isu yang begitu kritikal. walaupun pengiklan yang berpengalaman boleh membuat kesilapan ini.


Disini ialah sedikit tips yang boleh dan tidak boleh dilakukan:

1. Ingat untuk meletakkan link yang boleh diklik dengan menambah 'http://' dan gunakan 'mailto:', dan ujinya sebelum ia duiklankan.


2. Sesetengah program mail akan membatal bagi URL yang terlalu panjang dan tidak boleh diklik. jadi dapatkan servis untuk memendekkan URL anda.


3. Bersedia. Jika anda mempunyai alamat autoresponder, pastikan autoresponder tersebut berfungsi, dan boleh digunakan.


4. Jadikan diri anda sebagai pelanggan yang pertama, dan cuba respon anda. pastikan tidak ada kesilapan langsung.


5. Jika anda mengiklan melalui artikel, pastikan link boleh diklik atau sediak email address.


6. Sebelum mengeluarkan laman web anda, periksa dahulu setiap tempat sudah bersedia.


7. Sebelum membuat sebarang kempen pengiklanan pastikan webhost anda berupaya mengawal pelawat yang ramai. (bandwidth)


8. Cuba iklan dengan kos yang rendah dahulu baru yang besar kosnya.


9. Iklan pada pelawat yang ditarget sahaja.


10. Pastikan iklan anda power, pada masa sama boleh dipercayai, realistik dengan maklumat yang betul.


11.Selalu menggunakan ruang orang untuk penulisan iklan.


12. Bersedia memberitahu kelebihan produk anda, berapa ramai yang sudah membelinya dll


13. Untuk menjimatkan masa tulis dan simpan ad template anda di dalam fail yang khas.


Saya harap akan membantu dalam anda membuat pengiklanan di internet dan mendapat keuntungan yang besar.



"Rezeki.. ada di mana2, datang tanpa diduga, tepat pada masa, yg penting, usaha & tawakkal."

This entry was posted on Tuesday, January 18, 2011 at 6:05 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment