minda yang betul untuk seorang "IM"  

Posted by ziikram_muslim


Saya pasti sebab utama mengapa seseorang IM gagal dalam perniagaan internet adalah kerana mereka TIDAK mempunyai minda yang betul. Jika anda mahu berjaya dalam bidang ini dan membina empayar online anda sendiri, anda mesti mempunyai rangka pemikiran dan minda yang betul.

Ini penting kerana jika anda tidak mempunyai minda yang positif, anda akan berdepan dengan pelbagai masalah apabila pelan yang dirancang tidak menjadi. Sewaktu anda baru hendak memulakan sesuatu projek , rancangan yang telah anda rangka selalunya akan kucar-kacir pada awalnya. Anda juga mungkin akan terfikir untuk mengaku kalah dan mengangkat bendera putih tetapi mereka-mereka yang mempunyai pemikiran yang positif akan terus berusaha dan tidak akan mudah berputus asa.

Ramai di antara orang baru mula menceburkan diri dalam perniagaan internet cuba untuk menjana pendapatan dengan cepat tanpa usaha yang banyak, dan cara ini adalah salah sama sekali. Pembinaan empayar online memerlukan kerja keras dan dedikasi yang tinggi, inilah yang menyebabkan 97% daripada mereka gigit jari dan kecewa.

Tidak wujud langsung kepercayaan yang “kejayaan boleh datang dengan pantas”. Ramai orang mendakwa mereka telah mendapat kejayaan dengan cepat tetapi mereka tidak mendedahkan yang mereka telah melaburkan masa bermalam-malam untuk berada di mana mereka berada sekarang.

Saya hanya berjaya mendapat jualan, komisen hanya pada tahun berikutnya setelah pada tahun pertama saya gagal memperolehi apa-apa jualan samada dari produk sendiri dan affiliate.

Jadi, bagaimana membina pemikiran positif:

  1. Dapatkan bantuan daripada orang yang berjaya, cuba berkawan dengan mereka dan minta mereka untuk membimbing anda.
  2. Cuba baca, dengar dan hayati bahan-bahan ilmu-ilmu berkaitan dan luangkan masa untuk belajar dari ilmu yang anda perolehi untuk berjaya.

Bina pemikiran yang betul dan anda akan saksikan perubahan yang ketara dalam perniagaan online anda. Bahagian pertama dalam sesuatu kejayaan adalah pemikiran, jadi, mulakan langkah menuju kejayaan dengan minda yang betul.

Ikhlas,

Mazlie Nadzri

Mengenai Penulis

MazlieNadzri merupakan Interet Marketer separuh masa. Beliau mula aktif dalam perniagaan interet sejak awal tahun 2006. Kemahiran beliau adalah menjana wang menerusi affiliate, penghasilan produk, pemilik servis design, dan pemasangan sistem. Beliau juga telah menulis 2 buah buku mengenai multimedia yang kini berada di kedai-kedai buku berhampiran. Maklumat lanjut, layari blog beliau di sini untuk mempelajari ilmu bisnes internet.

This entry was posted on Sunday, February 13, 2011 at 2:21 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment